ANALISIS PEMBERDAYAAN DAN PENILAIAN KINERJA PEGAWAI KELURAHAN SUKARAME BARU DALAM MENINGKATKAN PELAYANAN MASYARAKAT PADA MASA PANDEMI COVID 19
Abstract
The purpose of this study is to analyse the empowerment and performance assessment of Sukarame Baru urban village employees in improving community services during the covid-19 pandemic. This research was conducted directly in the Sukarame Baru urban village using observation and interview methods. Based on the results of the research conducted, there are conclusions that: (1) To carry out online community services during the covid 19 pandemic, it is necessary to be supported by adequate human resources, facilities and infrastructure and office facilities. (2) There are employees who are always ready to provide services to the community. (3) There are still delays in completing work (4) There are still employees who lack discipline when entering and leaving the office.
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Anggito, A., & Setiawan, J. (2018). Metodologi Penelitian Kualitatif. Jejak Publisher.
Lumbantobing, A. (2021). Pengaruh Pemberdayaan Pegawai Terhadap Kualitas Pelayanan Publik Di Kantor Kecamatan Medan Tuntungan. Jurnal Ilmu Sosial Dan Politik, 1(1), 25–39.
Noor, M. (2011). Pemberdayaan Masyarakat. CIVIS: Jurnal Ilmiah Ilmu Sosial Dan Pendidikan Kewarganegaraan, 1(2).
Pramudyo, A. (2013). Implementasi Manajemen Kepemimpinan Dalam Pencapaian Tujuan Organisasi. Jurnal Bisnis, Manajemen, Dan Akuntansi, 1(2).
Prastiti, S. S. B., & Lestari, N. P. E. (2022). Strategi Pemberdayaan Sumber Daya Manusia dalam Meningkatkan Kinerja Puskesmas di Era New Normal. Jurnal Manajemen Dan Bisnis, 4(1), 116–124.
Pratama, I. W., & Sukarno, G. (2021). Analisis Penilaian Kinerja, Reward, dan Punishment terhadap Kinerja Pegawai pada Badan Kepegawaian Daerah Provinsi Jawa Timur. Jurnal STEI Ekonomi, 30(02), 20–32.
Prawirosentono, S. (2009). Manajemen Produktivitas. PT Bumi Angkasa.
Pundenswari, P. (2017). Analisa Pengaruh Kualitas Pelayanan Publik bidang Kesehatan terhadap Kepuasan Masyarakat. Jurnal Publik: Jurnal Ilmiah Bidang Ilmu Administrasi Negara, 11(1), 13–21.
Rani, I. H., & Mayasari, M. (2015). 172-Article Text-473-1-10-20170314. Jurnal Akuntansi, Ekonomi Dan Manajemen Bisnis, 3(2), 164–170.
Rinaldi, R. (2012). Analisis Kualitas Pelayanan Publik. Jurnal Administrasi Publik: Public Administration Journal, 2(1), 22–34.
Rohaeni, H., & Marwa, N. (2018). Kualitas Pelayanan Terhadap Kepuasan Pelanggan. 2(2), 312–318.
Rorong, M. (2020). Evaluasi Kinerja Pelayanan Publik Pada Masa Pandemi Covid 19 Di Kecamatan Ratahan Kabupaten Minahasa Tenggara. POLITICO: Jurnal Ilmu Politik, 9(1).
Salim, A. H., Barusman, T. M., & Haninun, H. (2016). Pengaruh Motivasi Dan Kedisiplinan Terhadap Kinerja Pegawai Dinas Pemuda, Olahraga, Kebudayaan, Dan Pariwisata Kabupaten Lampung Utara. Visionist, 5(1).
Sanusi, D., Agustang, A., & Idkhan, A. M. (2021). Pengembangan Sumber Daya Manusia Dalam Meningkatkan Pelayanan Akademik Di Universitas Puangrimaggalatung Sengkang. Journal Governance And Politics (JGD), 1(2), 95–110.
Sugiarto, M., Ningsih, M., & Hadi, L. (2020). Analisis Model Struktural Hubungan Pelatihan, Pemberdayaan, Kepuasan Kerja dan Kinerja Karyawan. Jurnal Administrasi Bisnis, 9(1), 81–92.
DOI: http://dx.doi.org/10.36448/ejkpp.v9i2.3206
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Ciptaan disebarluaskan di bawah Lisensi Creative Commons Atribusi 4.0 Internasional.