Identifikasi Penataan Reklame Di Kota Medan

Pedia Aldy, Muhammad Rijal

Abstract


The urban grew along with the growing economic and technological developments. Medan city developed along with the rate of economic growth, social and physical development of cities experiencing the dynamics from time to time in accordance with conditions of development. The rise of outdoor billboards in the city of Medan show high interest in the billboard business people who were involved in the creative industries due to the high demand of the market who want to promote the product through media advertising campaign. This is due to the type of media is very effective and efficient in delivering a product message that will be presented to potential customers who do not have many opportunities to make use of other promotions. The purpose of this study is to establish the placement of billboards deployment area. This study focuses on the corridor leading to the city core (Merdeka field) with respect to some criteria such as protocol roads area, the region's historic, commercial and business district, residential areas and areas of government. ---

Kota tumbuh bersamaan dengan tumbuhnya perkembangan ekonomi dan teknologi. Kota Medan berkembang seiring dengan tingkat pertumbuhan ekonomi, sosial dan pembangunan fisik kota yang mengalami dinamika dari waktu ke waktu sesuai dengan kondisi perkembangan. Maraknya reklame luar ruang di Kota Medan menunjukkan tingginya minat pelaku bisnis reklame yang terjun dalam bentuk industri kreatif yang disebabkan tingginya permintaan pasar yang ingin mempromosikan produk melalui media promosi reklame. Hal ini disebabkan jenis media ini sangat efektif dan efisien dalam menyampaikan pesan produk yang akan disampaikan kepada konsumen potensial yang tidak memiliki banyak kesempatan memanfaatkan media promosi lainnya. Tujuan dilakukannya kajian ini adalah menetapkan kawsan penyebaran peletakan reklame. Identifikasi ini menitikberatkan pada koridor yang menuju inti kota (lapangan Merdeka) dengan memperhatikan beberapa kriteria seperti kawasan jalan protokol, kawasan bersejarah, kawasan komersial dan bisnis, kawasan perumahan dan kawasan pemerintahan.

 


Keywords


billboards; the city of Medan; Kota Medan

Full Text:

PDF

References


Carr, Stephen et all. 1992. Public Space. Cambridge: Cambridge University Press

[ 2 ] Dharmawan, 2003. E. Teori dan Implementasi Perancangan Kota.

Gibsons, Johana (1992). Urban Streetscape. Van Nostrand Reinhold. New York.

Shirvani, Hamid (1985), The Urban Design Process. Van Nostrand Reinhold, New York, 1985.




DOI: http://dx.doi.org/10.36448/jaubl.v3i2.28

JURNAL ARSITEKTUR saat ini terindeks:

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License